macOS Big Sur’a güncelledikten sonra Mac’inizdeki Wi-Fi ağlarına bağlanmada sorun mu yaşıyorsunuz? Mac’te Wi-Fi ağlarına bağlanmak çoğu zaman oldukça basit bir prosedür olsa da, bazı kullanıcılar macOS Big Sur’u yükledikten sonra internetin Wi-Fi üzerinden çalışmasıyla ilgili sorunlar bildiriyorlar.
En sık bildirilen sorunlar arasında ,Wi-Fi bağlantının sık sık kesilmesi, wi-fi’ye güvenilir şekilde bağlanmaması veya genel ağ performansının verimli olmaması.
Bu sorundan etkilenen kullanıcılardan biriyseniz, makalemizdeki çözümleri uygulayarak macOS Big Sur’da Wi-Fi sorunlarını çözebilirsiniz.
MacOS Big Sur Wi-Fi Sorunlarını Giderme
MacBook, MacBook Pro, MacBook Air, Mac mini, iMac veya Mac Pro ürünlerinden hangisine sahipseniz macOS Big Sur makinenizde bağlantıyla ilgili herhangi bir sorunla karşılaştığınızda bu temel sorun giderme yöntemlerini uygulayabilirsiniz. Çözümlere geçmeden önce ,Mac’inizi Time Machine kullanarak yedeklediğinizden emin olun, yaptığınız işlemlerde herhangi bir sorun çıktığında yedeğinizden geri dönüş yapabilirsiniz.
1. Yazılım Güncellemelerini Kontrol Edin ve Mac’inizi Yeniden Başlatın
Bazen, hatalı yazılım, Mac’te Wi-Fi bağlantı sorunlarına neden olabilir. Apple genellikle hızlı bir şekilde bir düzeltme yayınlar ve kullanıcılar tarafından bildirilen işletim sistemi ile ilgili sorunları giderir. Bu nedenle, zaman zaman mevcut yazılım güncellemelerini kontrol etmenizde fayda var
Mac’inizin en son macOS sürümünü çalıştırıp çalıştırmadığını Sistem Tercihleri -> Yazılım Güncelleme’ye giderek kontrol edebilirsiniz. Yeni bir macOS güncellemesi varsa, indirip yüklemeyi seçin.
2: Mac’i yeniden başlatın
Yeni bir güncellemeniz olsun ya da olmasın, Mac’inizi yeniden başlatın ve karşılaştığınız Wi-Fi sorununu çözüp çözmediğine bakın. Hemen aklınıza klasik yeniden başlat kesin çözülür tespti gelmesin 🙂 ancak yazılımla ilgili küçük hataların ve aksaklıkların çoğu, cihazınızı yeniden başlatarak çözülebilir. Mac’inizi yeniden başlatmanın birden fazla yolu var. Menü çubuğundan Apple logosuna tıklayabilir ve açılır menüden “Yeniden Başlat” ı seçebilirsiniz. Veya cihazınızı yeniden başlatma seçeneğini de bulacağınız kapatma menüsünü açmak için Mac’inizdeki güç düğmesini basılı tutabilirsiniz
3. Tüm USB Aygıtlarının Mac ile olan bağlantısını kesin
Mac’inizin USB bağlantı noktasına harici depolama aygıtları, USB hub’lar, dongle’lar gibi bağlı herhangi bir aygıtınız varsa, bağlantısını kesin ve bunun sorunu çözüp çözmediğine bakın.
Bağlantı kesildikten sonra, Wi-Fi bağlantınızın düzgün çalıştığını fark ederseniz, muhtemelen USB cihazlarından birinden kaynaklanan donanım paraziti olduğunu anlarsınız. Bu tür durumlarda, kablonun yeterince uzun olması koşuluyla, paraziti en aza indirmek için USB cihazını Mac’inizden uzaklaştırmayı deneyebilirsiniz. Ayrıca, 2,4 GHz Wi-Fi ağına bağlıysanız, daha düşük frekans bandından daha az parazite sahip olabileceğinden 5 GHz ağa geçmeyi deneyin.
4. macOS Big Sur’da Yeni Bir Wi-Fi Yapılandırması Oluşturun
Bu işlem diğerlerine kıyasla biraz daha karmaşık bir yöntem olabilir. Bu işlemde tek yapacağımız, genellikle kablosuz ağ sorunlarını düzelten yeni profil oluşturmak.Bu nedenle, herhangi bir karışıklığı önlemek için aşağıdaki adımları dikkatlice izleyin.
- Ekranınızın sağ üst köşesindeki menü çubuğunda bulunan Kontrol Merkezi simgesine tıklayarak Mac’inizde Wi-Fi’yi geçici olarak devre dışı bırakın.
Ardından, Finder’ı açın ve kolay erişilebilir bir konuma gidin. Burada yeni bir klasör oluşturun ve uygun bir isim kullanın. İşiniz bittiğinde, devam etmek için menü çubuğundan “Git” i tıklayın ve açılır menüden “Klasöre Git” i seçin.
- Açılan ekranda aşağıdaki yolu kopyalayın / yapıştırın ve “Git” e tıklayın.
/ Kitaplık / Tercihler / Sistem Yapılandırması /
- Ardından, SystemConfiguration klasöründe aşağıdaki dosyaları bulun ve seçin.
“NetworkInterfaces.plist”
“com.apple.wifi.message-tracer.plist”
“com.apple.airport.preferences.plist”
“preferences.plist”
Tüm bu dosyalar seçildikten sonra, onları oluşturduğunuz yeni klasöre taşıyın. Şimdi, Mac’inizi yeniden başlatın ve ardından macOS Kontrol Merkezi’nden Wi-Fi’yi yeniden etkinleştirin.
Kullandığınız tarayıcıyı açıp wi-fi çalışıp çalışmadığını test edin .Eğer çözüm olmadıysa diğer anlatacağım yöntemleri denemenizde fayda var.
5. Özel Ayarlarla Yeni Bir Ağ Konumu Oluşturun
Bu yöntem çoğu kullanıcıyı zorlayabilir. Burada, bazen internet bağlantısını engelleyebilecekleri için DNS ve MTU için özel yapılandırma ayarlarını kullanarak macOS Big Sur’da yeni bir ağ konumu oluşturacağız.
- Dock’tan Mac’inizde “Sistem Tercihleri” ne gidin ve başlamak için “Ağ” ı tıklayın. Burada, sol bölmede “Wi-Fi” nin seçildiğinden emin olun ve Konum ayarını aşağı çekin. Açılır menüden “Konumları Düzenle” yi tıklayın.
Ardından, manuel olarak yeni bir ağ konumu oluşturmak için “+” simgesine tıklayın ve buna “Big Sur Wi-Fi” gibi uygun bir ad verin ve ardından “Bitti” ye tıklayın.
Şimdi, Ağ Tercihleri paneline geri dönün ve aşağıdaki ekran görüntüsünde gösterildiği gibi “Gelişmiş” seçeneğine tıklayın.
Burada, TCP / IP sekmesine gidin ve “DHCP Yenile” seçeneğine tıklayınİşlemleri tamamladığınızda DNS sekmesine geçin ve DNS Sunucuları alanının altındaki “+” simgesine tıklayın. Şimdi, aşağıda belirtildiği gibi DNS sunucuları için IP adresleri olarak 8.8.8.8 ve 8.8.4.4’ü manuel olarak girin.
Ardından, “Donanım” sekmesine geçin ve “MTU” ayarını “Özel” olarak değiştirin. Şimdi, MTU değeri olarak “1492” yazın ve “Tamam” ı tıklayın.
Tüm işlemleri yaptığınızda ilk ekranda sol altta bulunan uygula seçeneğini tıklayın Wi-Fi bağlantınızı yeniden başlatın .
Bu yöntemde başaralı olmadıysa diğer yönteme geçelim
6. Mac’inizdeki NVRAM’ı sıfırlayın
Farkında olmayanlar için, NVRAM veya Geçici Olmayan Rasgele Erişim Belleği, hızlı erişim için belirli ayarları saklamak üzere Mac’iniz tarafından kullanılan küçük bir bellek miktarıdır. Mac’inizin NVRAM’ini sıfırlamak, genellikle sisteminiz hatalı çalışıyorsa etkili bir sorun giderme yöntemi olarak kabul edilir.
Öncelikle, Mac’i kapatın ve tekrar açtıktan hemen sonra klavyenizdeki Option + Command + P + R tuşlarını yaklaşık 20 saniye basılı tutun. Bu hem NVRAM hem de PRAM’ı sıfırlayacaktır . Apple logosu göründüğünde ve önyükleme sırasında ikinci kez kaybolduğunda tuşları bırakabilirsiniz.
7. Mac’inizin SMC’sini sıfırlayın
Mac’inizin Sistem Yönetim Denetleyicisini (SMC) sıfırlamak bazen Wi-Fi, güç, pil ve diğer özelliklerle ilgili sorunları çözebilir. Özellikle donanımla ilgili sorunlarla karşılaştığınızda, normal alt düzey sistem işlevlerini Mac’inize geri yüklemeniz gerekebilir.
Mac’inizin SMC’sini sıfırlama adımları, sahip olduğunuz modele göre değişebilir . Apple’ın T2 Güvenlik Yongası ile MacBook’larda SMC’yi sıfırlamak için klavyenizdeki Control + Option + Shift tuşlarını 7 saniye basılı tutun ve ardından güç düğmesini de basılı tutun. Mac’iniz açıksa, tuşları basılı tuttuğunuzda kapanır, ancak dört tuşa da 7 saniye daha basılı tutun ve ardından bırakın. Mac’inizi yeniden açmadan önce birkaç saniye bekleyin
Öte yandan, T2 yongası olmayan eski bir MacBook’unuz varsa, Control + Option + Shift tuşlarını basılı tutarken aynı zamanda SMC’yi sıfırlamak için güç düğmesine yaklaşık 10 saniye basın.
T2 yongası olan veya olmayan Mac Masaüstü bilgisayarlarda prosedür çok daha kolaydır. Mac’inizi kapatın ve güç kablosunu çıkarın. Şimdi, 15 saniye bekleyin ve güç kablosunu tekrar takın. Mac’inizi yeniden açmadan önce en az 5 saniye bekleyin.
8. Wi-Fi Yönlendiriciyi / Modemi sıfırlayın
Hala sorunlarla karşılaşıyorsanız, sorunun Mac’in kendisinde değil Wi-Fi yönlendiricinizde veya modeminizde olması mümkündür. Wi-Fi yönlendiricinizle ilgili donanım veya ürün yazılımı ile ilgili sorunlar, kablosuz ağ üzerinden internete erişmenizi engelleyebilir. Ancak sorunu çözüp çözmediğini görmek için Wi-Fi yönlendiricinizi sıfırlamayı deneyebilirsiniz.
Tipik olarak, bunu yönlendiricinin güç düğmesine birkaç saniye basarak ve ardından yeniden başlatarak yapabilirsiniz, ancak yönlendiricileri ve modemleri tam olarak sıfırlama işlemi üreticiye göre değişebilir. Bu nedenle, burada tüm çeşitli yöntemleri ele almak gerçekçi olarak mümkün değildir. Daha normalleştirilmiş bir prosedür için, yönlendiriciyi veya modemi yaklaşık 20 saniye fişten çekebilir ve ardından tekrar takabilirsiniz.
Umarım şimdiye kadar Mac’inizde karşılaştığınız Wi-Fi bağlantı sorunlarını macOS Big Sur ile çözmüşsünüzdür.
Yukarıdaki sorun giderme yöntemlerinden hiçbiri sizin lehinize sonuç vermediyse, sorun olup olmadığını kontrol etmek için internet servis sağlayıcınıza (ISS) başvurabilirsiniz. Ya da teknik ekibimizle iletişime geçerek cihazınızı Teknik servisimize kontrol ettirebilirsiniz.
Teknik servisimize iletişim bölümünden ulaşabilirsiniz.